Vision

Våra ledord är trygghet, kunskap och gemenskap. Villsammans med personal och vårdnadshavare har vi landat i denna vision, som är ett levande dokument.

• På Ljunghaga skola, förskola och fritids läggs grunden för ett livslångt lärande.
  • Hos oss utvecklas barn och ungdomar i glädje, trygghet och gemenskap.
  • Vår vision är kopplad till kunskap, välmående, självkänsla, inkludering och samarbete.
  • Skolgården och dess omgivning inspirerar till lek och rörelse samt används i personalens arbete med utomhuspedagogik.
  • Vi tar avstamp i modern forskning kring bemötande av barn, mental hälsa, pedagogik och konflikthantering.
  • Vi har ett nära samarbete med barnens familjer.
  • Skolan samverkar med lokalsamhället genom inköp från lokala producenter, kontaktytor mellan elever och näringsliv samt pedagogiska samarbeten.
  • Vi inkluderar all personal och föräldrar i arbetet mot mobbning och kränkande behandling så att ingen elev passerar obemärkt förbi.